U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Stuurkogel für Draagarmen & ophanging
Meer
In onze webshop voor Stuurkogel voor Draagarmen & ophanging kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Stuurkogel voor Draagarmen & ophanging doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Spoorstangkogel - werking, doel en gerenommeerde producenten
Een spoorstangkogel zit in de spoorstang, en deze zit in het stuursysteem van de auto. Als u het stuur beweegt, worden de twee fusees van de vooras waar de autowielen aan vast zitten, over de spoorstang bewogen, dezelfde kant op als waar u het stuur in beweegt, en de hoek van de wielen aan de voorkant verandert. De twee uitersten van de spoorstang worden de spoorstangkogels genoemd. Deze bolachtige uitersten zijn gemaakt van metaal, en vormen de connectie tussen de spoorstang en de stuurplaatsen van de fusee zijn. Een rubberen boord vormt de bescherming. Een paar voorbeelden van gerenommeerde producenten zijn LEMFÖRDER, TRW, NK, VAICO, MEYLE, FEBI BILSTEIN en MAPCO.
Hoe weet u dat u de spoorstangkogel moet vernieuwen?
De onderdelen van het besturingssysteem hebben niet veel onderhoudsbeurten nodig, en als de auto niet te intensief gebruikt wordt gaan ze heel lang mee. Maar de uiteinden van de spoorstang krijgen continu te kampen met verval, met deze connecties bewegen bij iedere stuuractie. Ook zijn ze onderhevig aan stoten van de autowielen. Als de boord beschadigd is kan de aanhechting vervuild worden, en hierdoor kan er vroegtijdig verval ontstaan. Op den duur kan een uiterste van de spoorstang springen, en dan moet het worden vernieuwd.
Hoe weet u dat de spoorstangkogel kapot is of is losgesprongen?
Intens verval van de spoorstangkogel is vaak herkenbaar doordat er meer speling op het stuur zit. Als het voertuig eerst gelift is, kan dit gebrek in de spoorstangkogel worden gevonden als de autowielen op een bepaalde manier bewegen. Als er teveel speling is, is dit onveilig, dus is het nodig dat dit effect onmiddellijk hersteld wordt.
Vernieuw een kapotte spoorstangkogel zelf
Een vernieuwing van de spoorstangkogel moet gebeuren als de auto gelift is, dus is het handig als het voertuig opgetakeld wordt. De spoorstangkogel moet verwijderd worden uit de fusee en de spoorstang, en het kan ook zijn dat de spoorstang zelf weggehaald moet worden. Als de vernieuwing gelukt is moet het spoor van het autowiel vaak ook aangepast worden. Daarom raden wij u aan de werkzaamheden in een garage te laten doen. Als u het toch zelf wilt doen, en genoeg expertise en hulpmiddelen heeft, vindt u de juiste reservecomponenten in onze webshop, voordelig en eenvoudig. Wij verkopen spoorstangkogels van bekende producenten voor vele autotypes, en ook andere componenten van topkwaliteit.