
U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Fuseekogel für Draagarmen & ophanging
Meer
In onze webshop voor Fuseekogel voor Draagarmen & ophanging kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Fuseekogel voor Draagarmen & ophanging doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Stuurkogel / fuseekogel - Werking, overzicht en gerenommeerde producenten
De stuurkogel is een beweeglijke connectie van de bedieningsarm en het wiellagerhuis op de vooras van de wagen. De gewrichtspunten van de as worden in het wiellagerhuis geduwd en daarna met schroeven vastgemaakt. Gerenommeerde producenten van deze componenten zijn NK, DELPHI, MAPCO, RUVILLE, SWAG, FEBI BILSTEIN en STARK.
Als een stuurkogel losraakt of kapot gaat
Als er teveel verval heeft opgetreden bij het gewrichtspunt, wordt dit duidelijk door klik- of rommelgeluiden, of hard geklop op de vooras op de vooras, vooral als de auto van richting verandert of als de weg hobbelig is. Meteen als u dit merkt, moet de ophanging van de voorwielen worden geïnspecteerd. Het is van belang dat de kogelgewrichten onder aanzienlijke druk niet te beweeglijk zijn. Het is raadzaam uw voertuig goed te (laten) controleren om het niet optimaal functionerende scharnierpunt op te sporen. Als dit zo is bewegen de "wielen" allebei een andere kant op.
Vernieuwing van de stuurkogel: een beknopte omschrijving
Als u hier zelf iets aan wilt doen, moet u allereerst de wagen liften en het autowiel weghalen. Vervolgens moet de torsiestaafveer losgehaald worden; dit kan goed met een slagschroevendraaier met moer van 27 mm. Het is vooral van belang te weten hoe lang de afzonderlijke "bedrading" is. Enkel zo lukt het de veer weer op het correcte level te stellen. Hierna moet de lagering met anti-corrosiemiddel worden ingespoten, waardoor de viezigheid eenvoudig weggepoetst kan worden. U kunt dit het beste met een staalborstel aanpakken. Haal dan de borgring weg. Vervolgens markeert u de instellingen van de plaat met watervaste stift. Doe dit niet op een reeds vastgesteld breekpunt.
De stuurkogel – instellingen van de koers en de wielvlucht
De instelplaat is niet permanent, omdat de wielvlucht en koers nog aanpasbaar moeten zijn. De instelplaat moet op den duur juist herzien worden, voor de securiteit van het voertuig. De connectiemoer kan nu weggehaald worden. De excentrische plaat die onderop ligt is nu onthuld. Deze kan samen met de moer weggehaald en gekuist worden. De stuurkogel wordt nu ingeduwd; dit kunt u doen met behulp van een installatie ijzer. In sommige gevallen kan dit gecompliceerd zijn. Er kunnen ook twee moren op de schroefdraad worden gezet en door een moersleutel vastgemaakt. Anti-corrosiespray is heel praktisch. Bestel alles wat u nodig heeft gemakkelijk en voordelig in onze webshop, waar wij ook verscheidene andere componenten in OEM-kwaliteit aanbieden.