U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Stabilisatorstang für Draagarmen & ophanging
Meer
In onze webshop voor Stabilisatorstang voor Draagarmen & ophanging kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Stabilisatorstang voor Draagarmen & ophanging doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De werking van de koppelingsschacht
De koppelingsschacht is een bestanddeel dat hoort bij het autowielsysteem van de wagen. Bij professionals zijn deze ook bekend als pendelsteun of stabilisatorstang. Dit component is de connectie van de stabilisator op de voorste as met de as aan de onderkant en speelt de aandrijvingskrachten door tussen de twee autowielen tijdens de schakelacties van een wagen. De stabilisator mag er dan niet veelzeggend uitzien, het is van groot belang voor het gemak en de securiteit. Zo worden niet alleen de autowielen van een enkele as met elkaar verbonden, maar ook de autowielen met de structuur van de chassis. Het is haar taak de samenpersing niet te ver te laten gaan en zo goed mogelijk te proberen de auto niet te laten overhellen. Iedere wagen is zo opgebouwd aan de voorzijde, en bepaalde auto's ook aan de achterzijde. Gerenommeerde producenten zijn MAPCO, SWAG, VAICO, YAMATO en FEBI BILSTEIN.
Als de koppelingsschacht niet meer werkt
De connectie zit exact tussen de eigenlijke stabilisator en de kogellager, omdat de slinger de flensstukken ondersteunt en de ooglager met elastiek en metaal of rubberen lagers worden aangewend om deze veilig te maken. De koppelingsschacht is een van de bestanddelen die veel te maken heeft met verval en moet worden gecheckt met intervallen van ten minste 200.000 kilometer. Als er een storing in het component zit, komt dit aan het licht door lawaai als het stuurwiel bewogen wordt. Als u rijdt over oneffenheden, gaten en een beschadigde weg kunt u af en toe een kraak- of scheurgeluid horen in de wiellagering. Een kapotte koppelingsstang moet zo snel mogelijk vernieuwd worden, zodat het geen risico vormt in het verkeer. Het voertuig zal eerder overhellen, en het is niet bevorderlijk voor de rijkwaliteit.
Hoe vernieuwt u de koppelingsschacht
Als de schacht defect is, is het noodzakelijk dat u exact weet stabilisator vernieuwd moet worden. Iedere wagen heeft twee varianten, een van 23 mm, en de andere van 27 mm dik. Bij de versie van 23 mm wordt de stang naar buiten gehaald, en bij de andere variant wordt er gebruik gemaakt van inschroeven. Voor allebei deze ingrepen is de prijs ongeveer hetzelfde, en door het weghalen van de autowielen zal het minder tijd kosten. De koppelingsschacht trekt het oog niet, maar het is zeer belangrijk dat dit goed geïnstalleerd is, voor de veiligheid in het verkeer. In onze webshop bieden wij u alles wat u maar kunt wensen zeer voordelig aan. Wij hebben ook andere bestanddelen in OEM-kwaliteit, voor verscheidene autotypes en labels.