Meer dan
autoonderdelen
U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Koppelingskabel für Koppeling / montage-onderdelen
Meer
In onze webshop voor Koppelingskabel voor Koppeling / montage-onderdelen kunt u betalen op de volgende manieren
– Bank overschrijvingen
– MasterCard, Visa, American Express
– PayPal
– Bancontact / Mister Cash
Meer
Nadat uw bestelling Koppelingskabel voor Koppeling / montage-onderdelen doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Duitsland
Oostenrijk
Zwitserland
France
Italië
Spanje
Polen
Roemenië
Nederland
Griekenland
Portugal
Tsjechië
Hongarije
Zweden
Bulgarije
Denemarken
Finland
Verenigd Koninkrijk
Slovenië
Slowakije
Estland
Litouwen
Letland
Noorwegen Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
Meer dan
autoonderdelen






KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De koppelkabel – werking en verantwoordelijkheid
Het uit elkaar halen en afsluiten van de krachtstuwing tussen het motorblok en de overdracht bij het opstarten van de auto en het schakelen wordt geregeld door het koppelingssysteem, door het pedaal naar beneden te drukken. De druk op het koppelingspedaal wordt vaak naar de koppeling overgedragen via hydrauliek of mechaniek. Voor de mechanische werking van het systeem wordt er bekabeling gebruikt. Als de koppeling naar beneden wordt gedrukt doet de koppelkabel zijn werk. Deze kabel staat in verbinding met de andere kant van de hendel, die de kogellager aandrijft en dus ook de koppeling. Na enige tijd is de bestuurschijf onderhevig aan verval en maakt de koppeling stroever, in tegenstelling tot een gloednieuwe koppeling. De exacte plaatsing van de handgreep verandert door deze stroefheid steeds een beetje, waardoor de koppelkabel sneller slijt. Om de invloed van de corrosie goed te maken, moet de koppeling weer losser worden gemaakt, door middel van een langere koppelkabel. Om tegen te gaan dat u deze niet steeds met de hand hoeft te verlengen, worden koppelkabels gebruikt die zichzelf aanpassen. Gerenommeerde producenten van de koppelkabels zijn TRW, NK, SACHS, ATE, LUK en FEBI BILSTEIN.
Het verlengen van de koppelkabel
Als de koppelkabel niet aangepast wordt, dan loopt de releaser constant, wat wil zeggen dat het koppelsysteem niet volledig aansluit. Hierdoor verglijdt de koppeling steeds meer, en treedt er meer verval op. Als u uw koppelkabel met de hand moet verlengen, kunt u dit doen door middel van het pedaal en het roteren van een stelmoer of met een ontsluitingshendel.
Als de koppelkabel defect is
De koppelkabel heeft te maken met veel belasting, en dus kan deze afbreken na veel verval. Dan kan het koppelingssysteem niet meer gebruikt worden, waardoor de krachtstromen van het motorsysteem en de overdracht niet meer afgezonderd van elkaar kunnen worden overgebracht.
De vernieuwing van de koppelkabel
De koppelkabel is meestal simpel te vervangen, hoewel u bij het perfect maken van de gloednieuwe kabel wat tijd en geduld nodig heeft. De defecte koppelkabel verwijderen doet u door een pin weg te halen of een bout weg te halen bij het connectiepunt van het koppelingspedaal en het koppelingssysteem. Dan kan de kabel weggehaald en vernieuwd worden. In onze praktische webshop vindt u een nieuwe koppelkabel van topkwaliteit, en ook nog eens zeer voordelig. Wij bieden ook veel andere topcomponenten, voor verscheidene autotypes en labels.