U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Hoofdkoppelingscilinder für Koppeling / montage-onderdelen
Meer
In onze webshop voor Hoofdkoppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Hoofdkoppelingscilinder voor Koppeling / montage-onderdelen doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De voornaamste cilinder van het koppelingssysteem – de werking
Het is mogelijk dat het koppelingssysteem machinaal is, en in dit geval werkt het vaak door middel van bekabeling of door hydrauliek. In geval van een hydraulieksysteem, wordt de pressiekracht van het voertuig via een watervloeistof door de bekabeling naar het pedaal van de koppeling verplaatst. De transmissie van het pedaaleffect op de watervloeistof verloopt via de voornaamste cilinder. Als het koppelingspedaal geactiveerd wordt, wordt de voornaamste cilinder door een zuiger richting de vloeistofbuis in de leiding geduwd. Als de druk van het koppelingspedaal wordt weggenomen, duwt een vering de zuiger terug. Aan de andere kant van de koppelingsbekabeling wordt de wordt de watervloeistof in de reserve cilinder geduwd, op het moment dat de koppelingsfunctie gebruikt wordt. Deze pressie drijft weer een zuiger aan, die de nodige ophoging verzorgd zodat de koppeling weer gescheiden kan worden. De verhouding van de overdracht tussen pressie naar binnen en naar buiten toe kan veranderd worden door verschillende zuigerdoorsnede. Als de doorsnede van de zuiger in voornaamste cilinder kleiner is, wordt het pedaaleffect lager gemaakt door de reserve cilinder. Gerenommeerde producenten die hydraulieksystemen voor de koppeling maken zijn SACHS, HERTH + BUSS, TRW en BOSCH.
Als de voornaamste cilinder kapot is
Het heeft veel gemeen met het hydraulieksysteem van de remmen, maar de bestanddelen van het hydraulieksysteem van de koppeling krijgen nog eerder te maken met verval, doordat de hydrauliekbestanddelen van de voornaamste en reserve cilinders altijd te maken krijgen met de hoogst mogelijke pressie. Dit heeft tot gevolg dat de afsluitstukken meer onderhevig zijn aan verval. Garantie van de stevigheid van de hydrauliekcomponenten van de koppeling komt van de speciaal ontwikkelde vervaardigingsprocessen. Door kapotte afsluitstukken is er lekkage in het hydraulieksysteem, en dit betekent dat het de pressie van het scheiden van de overdracht van de kracht tussen het motorsysteem en het versnellingssysteem niet kan bolwerken. Dit is vooral duidelijk als, na het koppelingspedaal en de acceleratie even te hebben ingeduwd, het koppelingssysteem uit zichzelf afsluit en het voertuig vooruit rijdt.
De voornaamste cilinder vernieuwen
Als men er genoeg van weet, is het mogelijk de voornaamste cilinder zelfstandig weg te halen en te vernieuwen. Deze zit vast aan het pedaal aan de kant van de bestuurder, en als deze van de hydrauliekleiding losgemaakt is, kan deze weggehaald worden, en vervolgens kan er een nieuwe voornaamste cilinder geplaatst worden. Achteraf moet de lucht uit de hydrauliekleiding verwijderd worden met een speciale schroef. In onze webshop kunt u alles vinden wat u nodig heeft voor het hydraulieksysteem van de koppeling van uw wagen. Wij hebben ook een breed aanbod overige componenten van andere autotypes in officiële kwaliteit.