
U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Druklager für Koppeling / montage-onderdelen
Meer
In onze webshop voor Druklager voor Koppeling / montage-onderdelen kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Druklager voor Koppeling / montage-onderdelen doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Druklager – Kort overzicht en gerenommeerde producenten
Een druklager is een essentieel bestanddeel van het voertuig en helpt bij de vermogensoverbrenging via de koppeling. Bij het uitkiezen van een druklager is het essentieel dat deze past bij het autotype. Voorbeelden van gerenommeerde producenten zijn LUK, SACHS, SKF, VALEO, JAPANPARTS, BLUE PRINT en SNR.
Implementatie en werking van het druklager
Het druklager bevindt zich tussen de koppelingshendel en het omhulsel, dus boven de vloer, aan de voorzijde van de wagen. Het geautomatiseerde koppelsysteem heet ook wel schotelveer, en draait. Het druklager bestuurt de rechtstreekse vermogensoverbrenging van de ontgrendeling naar de schotelveer. Een druklager moet intense axiale energie opnemen. In auto’s van vroeger kwam het stoppend vermogen gedurende de rit vanuit de verlaagde marge in de koppeling resulterend uit het laten vieren van het koppelingspedaal. In die tijd, roteerde het druklager enkel gedurende het aangrijpen van de koppeling. In de wagens van tegenwoordig is het druklager gemaakt om constant te roteren. Vele moderne wagens hebben een hydraulisch koppelsysteem. In deze wagens is het mogelijk dat de werkcilinder zich op een centraal punt in het druklager bevindt.
Het druklager niet te zwaar belasten
Als er teveel last op het druklager licht, staat hij bloot aan zeer sterke krachten. Het is van belang om het druklager niet te zwaar te belasten. Als u de koppeling te lang ingedrukt houdt, bijvoorbeeld bij een rood verkeerslicht, wordt het druklager te zwaar belast, en dit heeft ook negatieve consequenties voor de koppelingsplaat en de axiale lagers van de trapas.
Als het druklager kapot is of teveel geluid maakt
Als het druklager kapot is, uit dit zich door middel van minder goed werkende koppeling. Als het probleem zeer ernstig is werkt de koppeling helemaal niet meer. Een kapotte druklager is meteen herkenbaar. De koppeling en het druklager zijn van belang voor de securiteit, dus moet een kapotte druklager meteen hersteld worden. De wagen moet meteen naar de garage. Herstel of vernieuwing van het druklager moet in de garage plaatsvinden.
Als u uw druklager wilt vernieuwen, kijk dan eens in ons brede aanbod aan verscheidene autocomponenten.