U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Wielkast für Carrosserie
Meer
In onze webshop voor Wielkast voor Carrosserie kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Wielkast voor Carrosserie doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De wielkuip van het voertuig
De ruimtes bij het spatscherm van het koetswerk worden wielkuipen of wielkasten genoemd. Deze bevatten de reservewielen van de wagen. Dit werd bedacht toen het ponton koetswerk ontwikkeld werd, zodat de wielen niet meer aan beide kanten van het koetswerk uit zouden steken, zoals vroeger, maar naadloos onderdeel van het geheel zijn. De wielophanging en het autowiel staan in verbinding met het koetswerk door middel van de wielkuip, die de krachtoverdracht tussen de wagen en het suspensiesysteem verzorgd. De wielkuip beschermt ook de draaiende wielen van de auto, en is tegelijkertijd een soort spatbord. Het autowiel mag niet onderhevig zijn aan roest als resultaat van vocht en viezigheid, en moet ook beschermd worden van brandstof en motorolie. Als bescherming tegen opspattende stenen, heeft de wielkuip vaak een laagje plastic aan de binnenkant. Er moet genoeg plek zijn voor het autowiel, zelfs als de auto vol zit en de gehele uitslag van het stuur gebruikt wordt, zo niet dan kunnen er problemen optreden bij het gebruiken van grotere banden of sneeuwkettingen.
Mogelijke beschadigingen aan de wielkuip
Het binnenste laagje van plastic kan schade oplopen met name door steenslag. Als de wielkuip schade heeft opgelopen heeft dit effect op de beschermende functie tegen viezigheid, roest en machinale problematiek. Daarom is het nodig de bekleding te vernieuwen bij ernstige schade.
Het herstellen en vernieuwen van de wielkuip
Minieme roestschade bij het autowiel en het spatscherm kan weggehaald worden met hars, glasmatten en vulstof. De deuken kunnen uitgedrukt worden, en corrosie en resten van lak worden weggehaald. Ontstane openingen kunnen dichtgemaakt worden met behulp van glasvezel en hars, en oneffenheden kunnen vereffend worden met fijne vulstof. Dan is het tijd om de schade te vullen en te schuren, en daarna volgt het lakken. Als u er enige handigheid in hebt kunt ook zelf proberen de kapotte wielkuip te vernieuwen. Meestal moet het autowiel eerst weggehaald worden, gevolgd door een paar bouten, en dan kan de kuip worden weggehaald en vernieuwd. Gerenommeerde producenten van wielkuipen zijn Van Wezel, Diederichs, Johns, Blic, Prasco en Magneti Marelli. Alles wat u wenst voor herstelwerkzaamheden aan de wielkuip van uw auto, schaft u makkelijk en voordelig aan in onze webshop. We hebben een zeer breed aanbod aan reservecomponenten, voor verscheidene autotypes en labels, in OEM-kwaliteit.