U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Veren für Vering / demping
Meer
In onze webshop voor Veren voor Vering / demping kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Veren voor Vering / demping doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Wielophanging / chassisveer werking en doel. Kort overzicht
De wielophanging verbindt het koetswerk en de autowielen. Het moet compensatie bieden voor oneffenheden in de weg en de rit soepeler maken. De wielophanging is een essentieel bestanddeel van het chassis, dat een bijdrage levert aan het gemak en de securiteit. Als er geen goede wielophanging is zullen er tijdens het rijden bevingen en stoten veroorzaakt worden, met name als de auto sneller rijdt, en de autowielen zouden tijdelijk los kunnen komen van de grond. Degelijk contact met de autoweg is essentieel voor de krachtoverdracht, effen wegligging en het afremmen van de auto zonder risico. In wagens van tegenwoordig worden er voor de wielophanging schroefveren gebruikt, die vaak van metaal zijn. Vroeger werden hier bladveren en torsieveren gebruikt. Nog een optie is de hydropneumatische wielophanging die Citroën ontworpen heeft. De verticale bevingen worden gedempt door stootdempers als de auto onderweg is, zodat de wagen hier niet door beïnvloed wordt. De veren zijn in gebruik samen met de stootdempers op de individuele wielophanging. Vooraanstaande producenten van veren zijn LESJÖFORS, SPIDAN, MONROE, SACHS, KYB, FEBI BILSTEIN en TRW.
Wanneer moet u de wielophangingsveer vernieuwd?
Normaal gesproken gaan de veren net zolang mee als de wagen zelf. Maar teveel druk door bevingen en stoten, of teveel roest, kan tot gevolg hebben dat de vering afscheurt of doorbreekt. Daarom is het het veiligst dat de vering vaak met het oog wordt nagekeken voor beschadigingen, wat uitgevoerd moet worden gedurende een technische inspectie. Als een wielophangingsveer defect is, moet deze direct vernieuwd worden.
Als het nodig is een vering met schade te vernieuwen
Een wielophangingsveer met schade moet in a professionele garage vernieuwd worden. Als u genoeg expertise heeft, dan kunt u dit ook zelf uitvoeren. De nodige bestanddelen vindt u voor zeer redelijke bedragen in onze webshop. Onze webshop heeft wielophangingsveren voor wagens van verschillende labels en types, vervaardigd door gerenommeerde producenten. Voor het vernieuwen van de vering moet de wagen vaak worden gelift, en vervolgens moeten het autowiel en de stootdempers weggehaald worden. Dan kunnen de oude veren weggehaald worden, nadat de spanning hieraf is gehaald door de juiste tegenpressie. Vervolgens kunt u de vervangende veer in gebruik nemen. Gedetailleerde aanwijzingen kunt u vinden in autoboeken, of online.