
U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Ruitenwisserpomp für Ruitenreiniging
Meer
In onze webshop voor Ruitenwisserpomp voor Ruitenreiniging kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Ruitenwisserpomp voor Ruitenreiniging doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De waterpomp - werking
De waswaterpomp hoort bij het systeem van de ruitensproeiers van het voertuig. Bij het wassen van de ramen wordt het spoelwater uit een container naar de sproeiers overgebracht en vanaf dat punt gaat het naar het raam aan de voor- of achterkant door het drukken op de knoppen van een switch. Sommige wagens hebben daarbij een systeem voor het schoonmaken van de lampen. Dit systeem functioneert op dezelfde manier. Bij allebei de systemen wordt het water voor het reinigen door een waterpomp verplaatst. Vaak functioneren de reinigingspompen met een stromingspomp, waarin de vloeistof aangestuwd wordt door een soort propellers van een pompsysteem. De waterpomp werkt op een elektrische motor. Op het omhulsel, wat vaak van kunststof is gemaakt, zal een in- en uitlaatstuk zitten, wat de waterpomp in verbinding brengt met de container met wasmiddel, of waar de leidingen verbonden zijn met de sproeiers. Om het water bij de ruiten aan de voorkant en achterkant te kunnen krijgen is er een dubbele pomp, met twee verschillende openingen. De waterpomp zit vaak dichtbij de container voor het spoelwater. Door de vrij standaard werking en het eenvoudige ontwerp, kan deze pomp gebruikt worden bij verschillende autotypes, afhankelijk van de variant. Bekende producenten van waterpompen zijn FEBI BILSTEIN, BOSCH, HELLA, METZGER, VEMO, SWAG, en VDO.
Moet de waterpomp gemaakt worden?
Een waterpomp heeft bijna geen onderhoud nodig, en het is niet bekend hoe lang deze meegaat, maar net als andere bestanddelen onder mechanische druk treedt er bij deze ook verval op. Een storing komt naar voren als het sproeisysteem of het systeem voor het schoonmaken van de verlichting het niet doet. Als dit voorkomt checkt u eerst of er genoeg water in de container zit en of er geen verstopping in de sproeiers zit. Het is mogelijk de pomp te testen door 12 volt elektriciteitsspanning op de terminals te zetten. Een ruitenspoeiersysteem dat het goed doet is belangrijk voor het schoonmaken van het voorraam. Goed zicht op de weg is altijd nodig, dus moet een kapotte waterpomp worden vernieuwd.
Het vernieuwen van de pomp
Vaak vernieuwd u een waterpomp makkelijk zelf. De koppelingskabel voor de elektronische eenheden en de waterleidingen moeten weggehaald worden. Vaak is de waterpomp verbonden aan de opening van de container met sproeiervloeistof en elastische, en kan dit eenvoudig losgekoppeld worden. In onze webshop vindt u uw nieuwe voordelige waterpomp. Wij hebben ook veel andere topcomponenten in OEM-kwaliteit, voor verscheidene autotypes en labels.