U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Raammechanisme für Elektrische systemen
Meer
In onze webshop voor Raammechanisme voor Elektrische systemen kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Raammechanisme voor Elektrische systemen doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Beknopt overzicht van raamopeningssystemen en gerenommeerde producenten
Raamopeningssystemen dienen voor het open en dicht doen van de ramen van de auto. Vele wagens hebben elektronische raamopeningssystemen, die werken met knoppen. In hedendaagse voertuigen worden er ook mechanische raamopeningssystemen ingebouwd. Een aantal vooraanstaande producenten van raamopeningssystemen en bestanddelen van herstelsets zijn bijvoorbeeld VALEO, VAN WEZEL, VAICO, MAGNETI MARELLI, BOSCH en METZGER.
Verscheidene versies van raamopeningssystemen
Max Brose maakte in 1928 de allereerste draairamen. Door middel van deze mechanisch aangedreven raamsystemen kan de ruit met vorst erop in elke stand worden geplaatst. De mechanisch aangedreven raamsystemen werken door middel van een handslinger met een roterende knop. Het allereerste voertuig met elektronische raamopeningssystemen werd uitgebracht in 1941. De knoppen van de raamopeningssystemen zitten onder de zijramen van de wagen, bij de deuren aan de voorzijde. Bij sommige wagens zitten de knoppen ook aan de achterzijde. De mechanisch aangedreven raamopeningssystemen hebben de handslinger met de draaiknop in de deuren. Bij de elektronische raamopeningen zitten de switches in de deurvoering. De chauffeur heeft de mogelijkheid om alle ruiten van de wagen te controleren, met één switch. Bij bepaalde wagens zit deze knop in de middelste console.
Mechanisch en elektronisch aangedreven raamopeningssystemen - werking
De mechanisch aangedreven raamopeningssystemen gaan open en dicht door het roteren van een handslinger. Bij elektronische raamopeningssystemen gaan de ramen open met schakelaars. Over het algemeen gaat de ruit dicht als de schakelaar omhoog wordt gehaald. Bij elektronische raamopeningssystemen, wordt een bekabeling over het algemeen aangestuurd door een elektrische motor. Door het gebruik van de schakelaar, gaat de elektrische motor werken, en door de bekabeling gaat de ruit open en dicht.
Is het raamopeningssysteem kapot? Elektronisch raamopeningssysteem is defect
Als het raamopeningssysteem niet werkt, zal dit zich uiten doordat de ruit niet meer omhoog en naar beneden gaat. U heeft hier meteen last van. Het komt meestal door schade aan de bekabeling of door een kapotte switch. Het is niet makkelijk om een raamopeningssysteem te herstellen. Het herstel of de vernieuwing van raamopeningssystemen moet daarom in een garage uitgevoerd worden. Dit is ook zo bij het implementeren van een herstelset van een raamopeningssysteem.
Heeft u behoefte aan een vervangend raamopeningssysteem of een complete herstelset voor het raamopeningssysteem? Dan vindt u de oorspronkelijke autocomponenten, en verscheidene overige bestanddelen van de wagen voordelig in onze webshop. Wij verkopen veel autocomponenten van verscheidene autolabels.