
U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Hardyschijf für Сardanassen & differentieel
Meer
In onze webshop voor Hardyschijf voor Сardanassen & differentieel kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Hardyschijf voor Сardanassen & differentieel doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Beknopte uiteenzetting van gezamenlijke schijven
Over het algemeen is de verbindsschijf gemaakt van een vorm van elastiek. Deze kunt u vinden tussen de koppelingsas en de stroomonderbreker, en ook tussen de koppelingsas en het stuurhuis. De verbindingsschijf heeft stalen cilinders waardoor het verschil in hoekverdraaiing vereffend wordt. Op hetzelfde moment incasseert het soepele koppelingssysteem de koppelschokken die voorkomen bij het rijden op de koppelingsas. Het kan noodzakelijk zijn om dit bestanddeel additionele gecentraliseerde vat te geven, vooral bij een koppelingsas die rap beweegt of zeer lang is.
De werking en taak van de gezamenlijke schijf
De gezamenlijke schijf werd gemaakt door een technicus met de naam Hardy, die hiervoor in 1938 octrooi aantekende. De verbindingsschijf vereffent de verplaatsing van de as, radiator en hoeken, en het verzacht de uitsteeksels van de torque koppelingskabel, verzorgt een accurate trillingsafstemming van de koppelingskabel en creëert isolatie van de elektronische bestanddelen hiervan. De overlapschijven worden verbonden door verbindingsschijven of flensstukken, en de stugheid van deze componenten kan worden veranderd. Het overbrengen van de wagens met aandrijving op de achterwielen of op alle wielen is waarvoor gemeenschappelijke verbindingen vooral gebruikt wordt. Ze kunnen ook gebruikt worden tussen het stuursysteem en het stuur. Gerenommeerde producenten van gemeenschappelijke schijven en aandrijfbestanddelen zijn onder andere LEMFÖRDER, FEBI BILSTEIN, SWAG, VAICO, JAPANPARTS, JURID en BLUEPRINT.
Als de gezamenlijke verbinding niet meer werkt
Een verbindingsschijf die te maken heeft met slijtage is een grote complicatie, en zal ervoor zorgen dat het voertuig niet door de APK komt. Een kapotte gezamenlijke verbinding komt aan het licht door stoten als de wagen gestart wordt. Als u versnelt is er duidelijk lawaai hoorbaar, en voelt u bevingen. Rond de 80 kilometer per uur is het mogelijk dat er staalachtige klikgeluiden voorkomen. Dit zijn de afzonderlijke connectiepunten is het kapotte elastiek van de verbindingsschijf. Als deze helemaal gescheurd is gaat er geen kracht meer van dit component uit. U kunt deze zelf vernieuwen als u enige kennis van techniek heeft, maar alleen als u daar de correcte materialen voor heeft. Als u niet zeker weet of u dit kunt, kunt u het vernieuwen van dit essentiële bestanddeel beter overlaten aan een professional. Onze webshop biedt u verbindingsschijven van Europese bedrijven, en u kunt er alle componenten die u maar wilt voordelig aanschaffen. Er zijn ook over autobestanddelen verkrijgbaar, voor verscheidene autotypes en labels.