Meer dan
autoonderdelen
U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Brandstofpomp für Brandstofsysteem
Meer
In onze webshop voor Brandstofpomp voor Brandstofsysteem kunt u betalen op de volgende manieren
– Bank overschrijvingen
– MasterCard, Visa, American Express
– PayPal
– Bancontact / Mister Cash
Meer
Nadat uw bestelling Brandstofpomp voor Brandstofsysteem doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Duitsland
Oostenrijk
Zwitserland
France
Italië
Spanje
Polen
Roemenië
Nederland
Griekenland
Portugal
Tsjechië
Hongarije
Zweden
Bulgarije
Denemarken
Finland
Verenigd Koninkrijk
Slovenië
Slowakije
Estland
Litouwen
Letland
Noorwegen Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
Meer dan
autoonderdelen






KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
De motorbrandstof pomp – werking en verantwoordelijkheid
De motorbrandstof pomp injecteert, of in geval van een vintage auto, stuwt een toereikend volume motorbrandstof met genoeg pressie naar de carburator. Voertuigen met carburators werken tot op heden met een diafragmapomp, met lagedruk toevoer rechtstreeks aangestuwd door het motorsysteem, en bij latere wagens wordt heeft de pomp voor motorbrandstof elektronische aandrijving, en ligt boven het motorbrandstofreservoir. Auto's die rijden op benzine werken vaak met circulatiepompen, die de benzine verspreiden met een soort fan. Deze maken veel lawaai, en produceren continu pressie. Als diesel koud is, is het best plakkerig en wat dikker, dus worden er in wagens die op diesel rijden meestal verdringerpompen gebruikt, die vaak beter werken voor het verspreiden van plakkerige stoffen. De motorbrandstofpompen zijn ontwikkeld om goed te werken met het motorsysteem, en kunnen pressie oproepen met een stroomsnelheid van 250 liter p/u, wat afhangt van het soort 3 tot 7 bar . De motorbrandstof die erdoor stroomt genereert de nodige verkoeling en smering van de motorbrandstofpomp. Gerenommeerde producenten van motorbrandstofpompen zijn BOSCH, VEMO, VALEO, MAPCO, STARK en PIERBURG.
Als de motorbrandstofpomp niet werkt
Als de pomp helemaal niets meer doet, wilt dit zeggen dat de motor geen brandstof meer toegevoerd krijgt, waardoor de wagen stil blijft staan. Daarom zijn deze onderdelen vaak stevig en hebben ze een lange levenspanne. De kapotte motorbrandstofpomp die minder kracht heeft, heeft tot gevolg dat de motor niet meer naar behoren functioneert. Dit veroorzaakt vaak tijdelijke uitval en stoten in de motor, en deze kan zelfs helemaal uitvallen. Om de rijkwaliteit en het functioneren van de wagen zeker te stellen, is het nodig dat een kapotte motorbrandstofpomp onmiddellijk wordt hersteld.
De motorbrandstofpomp vernieuwen
Als u een beetje verstand heeft van techniek kunt u dit component zelf vernieuwen. Eerst moet de batterij worden losgehaald en de dop van de benzinetank losgedraaid. U kunt meestal bij de motorbrandstofpomp komen via de onderkant van de auto, of een opgeklapte autozitting (bij sommige types is dit anders). De motorbrandstofpomp moet losgekoppeld worden van de elektronische connecties, en daarna kan het pompsysteem worden losgehaald van de leidingen en uit de houder gehaald worden. Uw gloednieuwe motorbrandstofpomp vindt u in onze webshop, voordelig en eenvoudig. We hebben nog veel meer autocomponenten, in OEM-kwaliteit, voor verscheidene autotypes en labels.