U heeft het recht op terugzending binnen 14 dagen na ontvangst van uw Aandrijfas für Aandrijfas & homokineet
Meer
In onze webshop voor Aandrijfas voor Aandrijfas & homokineet kunt u betalen op de volgende manieren
Meer
Nadat uw bestelling Aandrijfas voor Aandrijfas & homokineet doorgegeven is aan onze webshop, kunt u een selectie maken uit onze leveringsdiensten
Meer
Vul hier uw emailadres en wachtwoord in
U heeft nog geen account op EUautoonderdelen.be? Registreren nu in minder dan 1,5 minuten
KIES UW VOERTUIG
Kies uw voertuig om een auto-onderdeel te kopen dat 100% geschikt is
Werking van de koppelingsas
De functie van de koppelingsas is het overzetten van de stuwing van het motorsysteem, van het schakelmechanisme naar het autowiel. De as krijgt te maken met een hoog vermogen, en daarbij wordt dit onderdeel continu gebruikt. Daarom is het gemaakt van materiaal dat heel goed bestand is tegen slijtage, en ook niet heel veel weegt. De productie van de koppelingsas zoekt daarom altijd het midden op tussen bestendigheid en een gunstig gewicht, anders zou het voertuig meer brandstof verbruiken. Een koppelingsas mag ook niet stijf zijn, onder andere door de stuuruitslag, daarom zijn er ingebouwde aansluitingen. Dat is waar de naam van de koppelingsas vandaan komt. Een paar voorbeelden van producenten met naamsbekendheid die dit onderdeel vervaardigen zijn SPIDAN, SKF, NK, PASCAL, BLUEPRINT, JAPANPARTS, MAPCO.
Verval door intensief gebruik
Een hedendaagse koppelingsas blijft rond de 200.000 kilometers bruikbaar, en daarom zal de auto zonder twijfel op een bepaald moment behoefte hebben aan een nieuw exemplaar. De sporen die voortdurend gebruik achterlaat op een koppelingsas zijn zichtbaar op de hoezen van rubber. Producenten geven het advies om het bestanddeel vaak goed te bekijken, en vooral de zijkanten te inspecteren.
Hoe weet u dat er een probleem is met de koppelingsas?
Als er iets mis is met de koppelingsas, zult u vaak een eigenaardig klik-geluid horen als u van koers verandert. Maar u hoeft zich geen zorgen te maken, want een koppelingsas breekt echt zelden. Maar neem vooral het zekere voor het onzekere, en ga met uw voertuig naar een autobedrijf.
De koppelingsas zelf vernieuwen?
Om een koppelingsas te vernieuwen, is het essentieel dat u gebruik kunt maken van een autolift of een werkput, aangezien het onderdeel zich aan de onderkant van de wagen bevindt. Om de koppelingsas te vernieuwen is het noodzakelijk om de four-wheel-drive en het schakelmechanisme gedemonteerd worden, en dan zal de vervangende koppelingsas ervoor in de plaats komen. Het is beter om de gehele koppelingsas te vernieuwen, en niet slechts onderdelen. Het is ook belangrijk dat de rubberen hoes (voortstuwing asbeschermingshoes) correct op zijn plek terecht komt, omdat dit onderdeel zorg draagt voor constante oliesmering.
Wat zijn de kosten van het herstel of vernieuwen van de koppelingsas?
Dit wordt zeer vaak gebruikt, en bij ons vindt u het antwoord. In onze webshop vindt u gemakkelijk een voordelige koppelingsas voor uw wagen, die zeer snel bij u thuisbezorgd zal worden. We hebben een breed aanbod aan reservecomponenten, voor veel verschillende autotypes, en met het hoogste kwaliteitsgehalte.